Maken
-
Titel van arrangement uitschakelen, bij eigen header
Eerder heb ik al eens aangegeven dat de titel van het arrangement (eigenschappen -> is helaas niet aan te passen -> en dat begrijp ik wel) in de presentatie met een checkbox in- of uit te schakelen moet kunnen zijn, als je een eigen header hebt geplaatst (immers in 99% van de gevallen staat de gewenste titel van de website in de header!).
Deze titel bezet ruimte die ik graag voor content gebruik (wenselijk voor mensen die een kleiner beeldscherm hebben -> mini-laptops / tablets enz.).
Had graag gezien dat dat bij de laatste update ook kon. Dus nu maar… meer9 stemmen -
Je moet samen kunnen arrangeren
Het moet mogelijk zijn om met meerdere mensen samen te arrangeren.
(dit idee is toegevoegd door het wikiwijs team maar komt van een gebruiker via E-mail)9 stemmengestart ·
AdminJan-Bart de Vreede
(Beheerder, wikiwijs)
antwoordde
Hier wordt nu aan gewerkt, we verwachten begin April deze functionaliteit aan te kunnen bieden.
-
Knopjes voor vorige en volgende
In een arrangement zou het handig kunnen zijn om onderaan een 'pagina' knopjes te hebben met 'vorige' maar vooral ook 'volgende'. Nu moet je soms helemaal omhoog naar 't menu voor de volgende pagina.
Ik heb wel geprobeerd om elke 'pagina' vooral niet te groot te maken... 't liefst eigenlijk zonder te moeten scrollen... maar soms is dat niet mogelijk. In zo'n geval zouden van die knopjes wel handig kunnen zijn.
Een knopje 'omhoog' zou ook leuk zijn...
't Is maar een idee!:-)
4 stemmen -
Afbeeldingen in tekst ook uploaden vanaf eigen PC
Voor het mooi vormgeven van tekst met een afbeelding is het alleen nu nog mogelijk om een afbeelding via een URL in te voegen. Het zou ook erg prettig zijn als dat rechtstreeks vanaf de eigen PC (via upload) zou kunnen.
Natuurlijk is het mogelijk om in een eigen 'cloud' omgeving afbeeldingen te linken, maar dat voelt als (of is) een tussenstap.3 stemmen -
Header generator
Als (ex) web programmeur weet ik wel hoe ik een eigen header moet maken (965 x 75px), maar voor veel van m'n collega's is dat een hele toer.
Wat zou het voor de presentatie van je arrangement mooi zijn als er een soort header generator zou zijn.
Binnen de gestelde afmetingen kunnen opgeven welke kleuren (gradient, translucent enz.), titel (en evt. ondertitel), (3D) vorm, afbeelding (met automatische aanpassing van afmeting en/of rand vorm) kunnen opgeven.
Dan kunnen m'n collega's ook snel een eenvoudig een professioneel ogende website maken (wat overigen nu al heel goed lukt met de content -> super!)3 stemmenter beoordeling ·
AdminJan-Bart de Vreede
(Beheerder, wikiwijs)
antwoordde
Gaan we naar kijken, Als er meer mensen zijn die hier behoefte aan hebben stem !
-
Vraagtypen kunnen toevoegen aan een arrangement
Wat zou de functionaliteit groot worden als we aan een arrangement een aantal vraagtypen (invul, MC, sleep, hotspot, enz. voorbeelden te over) kunnen toevoegen.
Dan zijn we in staat om op een (landelijk, commerciëel onafhankelijk) gestructureerde manier diagnostische toetsen te maken en de interactiviteit van leerlingen binnen wikiwijs te vergroten.2 stemmen -
Submenu web2.0
Bij een arrangement met een menu links, komt het submenu wat 'karig' (niet meer van deze tijd) over als het permanent 'uitgeklapt' is
Maken in een Web2.0 versie: bij een mouse-over uitklapbaar (evt. in 2 niveau's diep).
Hierdoor wordt de pagina ook weer compacter (efficiënter in ruimte) en beter geschikt voor kleinere beeldschermen.
P.S. websites zijn overigens mooi Tablet proof2 stemmenter beoordeling ·
AdminJan-Bart de Vreede
(Beheerder, wikiwijs)
antwoordde
Dit zijn we aan het bekijken voor de zomer release. Maar we willen het “tablet” proof houden, en dan is het gelijk veel werk om het aan te passen.
-
1 stem
-
Lettergrootte van een link is niet aan te passen.
Voor tekst is er een prachtige online editor met vele mogelijk heden. Alleen als ik (bijv.) onder een tekst dat op 12pt gemaakt is (dyslexie protocol), een link plaats, is de lettergroote van de link anders (vooral kleiner). Ik zou graag zien dat dit ook aan te passen is.
1 stem